sobota, 11 czerwca 2016

Trening mięśni brzucha w formie GIF

Aby osiągnąć zadowalający wygląd brzucha, należy przede wszystkim skupić się na zdrowej i dobrze zbilansowanej diecie. Jak to osiągnąć dowiecie się z naszych wpisów. 


Jak schudnąć i być FIT? ---> klik <---

Jak obliczyć dzienne zapotrzebowanie organizmu? ---> klik <---

Prawidłowe nawodnienie organizmu. Czyli o tym, dlaczego warto pić wodę oraz ile jej pić? ---> klik <---

Czym słodzić by nasze posiłki były niskokaloryczne, a przy tym zdrowe? ---> klik <---

Dlaczego chipsy są niezdrowe? ---> klik <---

Jak się nie odchudzać? ---> klik <---

Jak zapanować nad podjadaniem? ---> klik <---

Rezygnacja z kolacji opóźnia proces odchudzania ---> klik <---

Dlaczego nie warto jeść słodyczy? ---> klik <---


Setki codziennie wykonywanych brzuszków, nie dadzą wymarzonego efektu, jeśli nasza dieta będzie niezdrowa i nieprzemyślana. Zatem, można użyć spokojnie sformułowania, że na wygląd naszego brzucha pracujemy w kuchni

Kolejnym ważnym element, jak każdy z was się domyśla, jest trening. Trening mięśni brzucha powinien być wykonywany 3-4 razy w tygodniu, z co najmniej jednodniowym odstępem w treningu. Jeśli Twoje mięśnie brzucha przykryte są warstwą tłuszczu, postaw przede wszystkim na trening cardio, który pomorze spalić tkankę tłuszczową i odsłonić mięśnie brzucha. Kolejnym etapem będzie rzeźba brzucha – czyli ćwiczenia na tą konkretną partię mięśni. Jak to osiągnąć i jaki trening wybrać dowiesz się z naszych wpisów.

Dlaczego różnorodny trening to podstawa? ---> klik <---

Jak w domowych warunkach obliczyć poziom tkanki tłuszczowej? ---> klik <---
Okno anaboliczne - zwiększ skuteczność treningu ---> klik <---
Pływanie a odchudzanie ---> klik <---
Czy warto skakać na skakance? ---> klik <---
Jak pozbyć się boczków? ---> klik <---
Jak wyrzeźbić brzuch? ---> klik <---
Jak biegać by schudnać? Podstawy biegania ---> klik <---

Crossfit dla początkujących i zaawansowanych ---> klik <---
Trening Holistyczny ---> klik <---
Insanity ---> klik <---
Insanity Max:30 ---> klik <---
Jaki trening cardio wybrać na siłowni? ---> klik <---
Trening TRX ---> klik <---
Trening z Kettlebells ---> klik <---

 Propozycja ćwiczeń na mięśnie brzucha  










Pamiętaj o regeneracji. Twoje mięśnie rosną wtedy, kiedy Ty odpoczywasz. A to dobra wiadomość. Zatem, nie rezygnuj z przynajmniej jednego dnia wolnego od treningu! 

środa, 8 czerwca 2016

Liposukcja brzucha - sposób na pozbycie się opornej tkanki tłuszczowej

W dzisiejszych czasach przeważa siedzący tryb życia. Żyjemy w ciągłym pośpiechu i często brakuje nam czasu na zadbanie o własną sylwetkę. Spacer zastępuje samochód, do tego dochodzą złe nawyki żywieniowe, nieodpowiednia dieta, i już gotowy problem z akceptacją własnej sylwetki. Każda kobieta, jak i mężczyzna, marzy o idealnej figurze, starając się wypracować zgrabną i wysportowaną sylwetkę.  

Dla wielu z Nas, głównym źródłem kompleksów jest nadmierny rozrost tkanki tłuszczowej, która stanowi bezpośrednią przyczynę nadwagi. Warto podkreślić, iż tkanka tłuszczowa zazwyczaj nie jest rozłożona równomiernie na całej sylwetce. Tłuszcz osadza się przede wszystkim na brzuchu, pośladkach, udach czy ramionach – w skrócie, w zależności od indywidualnych skłonności danego organizmu.  

Każdy z nas ma bowiem specyficzne obszary na swoim ciele, które są bardziej narażone na gromadzenie się tłuszczu, nawet przy stosowaniu odpowiednio skomponowanej diety i treningów. Odchudzanie to proces żmudny, wymagający wytrwałości i poświęceń. Niestety podczas walki o wymarzoną sylwetkę, trzeba uzbroić się w cierpliwość, co bywa niejednokrotnie demotywujące, zwłaszcza, że niektóre partie ciała ciężko wysmuklić dietą i ćwiczeniami. W tej sytuacji możemy zdecydować się na zabieg liposukcji, dzięki któremu można poprawić swoją sylwetkę, pozbywając się nadmiaru opornej na ćwiczenia tkanki tłuszczowej. 



Odsysanie tłuszczu, czyli zabieg liposukcji, istnieje na rynku już od lat 60-tych. Jest to coraz popularniejszy zabieg medycyny estetycznej, wykonywany zwykle przez chirurgów plastycznych.

NA CZYM POLEGA ZABIEG LIPOSUKCJI BRZUCHA? 

Najprościej mówiąc, zabieg liposukcji ogranicza się do zlikwidowania tkanki tłuszczowej, skierowanej na konkretne obszary ciała, dzięki czemu efekt zawsze jest zadowalający. Specjalista zadba o to, aby usunięcie tłuszczu nastąpiło w sposób równomierny, bez nieestetycznych wybrzuszeń czy wklęsłości. Niektóre panie decydują się na liposukcję, aby dodatkowo zaakcentować wcięcie w pasie. Zabieg zazwyczaj jest stosowany wraz ze znieczuleniem – jego zakres jest dostosowany do obszaru ciała, z jakiego zamierzamy usunąć tkankę tłuszczową. W nowoczesnych gabinetach specjaliści zapewniają pacjentkom specjalne tkaniny uciskowe, zapobiegające powstawaniu opuchlizny. Ich zakładanie to także dobry sposób na to, aby jeszcze szybciej osiągnąć upragnione rezultaty. 

DLA KOGO ZABIEG LIPOSUKCJI? 

Wbrew pozorom, zabieg liposukcji brzucha nie jest przeznaczony dla osób otyłych. Skierowany jest natomiast, głównie do osób o prawidłowej wadze lub z niewielką nadwagą (wskaźnik masy ciała <Body Mass Index> nie powinien przekraczać 30), prowadzących zdrowy tryb życia, którzy chcą usunąć nadmiar tkanki tłuszczowej. Są osoby, które nie zmagają się z ogólną nadwagą, ale jedynie z otyłością brzuszną, czy z tkanką tłuszczową zlokalizowaną na innym obszarze ciała. Zabieg liposukcji, może być jednym ze sposobów zniwelowania istniejącego problemu. Natomiast osoby ze znaczącą nadwagą, powinny najpierw pozbyć się nadmiaru kilogramów. 

PRZECIWWSKAZANIA

Zanim zostanie wykonany zabieg liposukcji lekarz musi określić Twój stan zdrowia oraz zadecydować czy jesteś odpowiednim kandydatem do wykonania tego zabiegu.  Przeciwwskazaniem do wykonania zabiegu liposukcji jest: nieuregulowana cukrzyca, choroby układu oddechowego lub krążenia, żylaki, zaburzenia krzepliwości krwi lub nadczynność tarczycy.  Przed wykonaniem zabiegu, należy wykonać również szereg badań, m.in.: morfologia, krzepliwość krwi, AspAt, AlAt, cukier, kreatynina, onogram, HBs, HCV, HIV, test ciążowy w dniu zabiegu, a po 50 roku życia EKG i RTG klatki piersiowej.  
Liposukcja brzucha to poważny zabieg,  który należy wykonywać wyłącznie w dobrych klinikach medycyny estetycznej. Zabieg może być wykonywany tylko przez lekarza i jest przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym lub pod narkozą. Decydując się na zabieg należy ze szczególną ostrożnością traktować promocyjne oferty mało znanych placówek chirurgii plastycznej oraz oferty zabiegów zagranicznych bez sprawdzenia ich rzetelności. 

METODY LIPOSUKCJI 

Liposukcja klasyczna, podzielona jest na suchą, mokrą, wibracyjna, ultradźwiękowa oraz laserowa. Metoda klasyczna sucha, jest już przestarzałą metodą. W metodzie tej zamiast rozbijać tkankę tłuszczową przed zabiegiem za pomocą płynu stosowano większe podciśnienie, co wiązało się z większą utratą krwi, a sam zabieg był mało precyzyjny. W metodzie mokrej zastosowano już specjalny płyn, który powoduje rozbicie tkanki tłuszczowej, działa znieczulająco oraz przeciwbólowo, dodatkowo minimalizuje ilość wysięków po operacji oraz zmniejsza ilość utraty krwi podczas operacji. 

Niezależnie od wybranej metody każda liposukcja polega na podciśnieniowym odsysaniu tkanki tłuszczowej za pomocą cienkiej rurki zwanej kaniulą. Tkanka ta wcześniej zostaje rozbita za pomocą wstrzykniętego płynu pod skórę. 

Liposukcja wibracyjna jest bezpieczniejszą oraz skuteczniejszą metodą odsysania nadmiaru tkanki tłuszczowej, dzieje się tak z powodu zastosowania wibracyjnej kaniuli, która łatwiej przenika przez tkankę tłuszczową, co w efekcie końcowym powoduje, że odsysana powierzchnia jest regularna oraz gładsze jest przejście z powierzchni odsysanej na nieodsysaną. 

Liposukcja ultradźwiękowa polega na zastosowaniu kaniuli wytwarzającej dodatkowo ultradźwięki, które oddziaływają na błony komórek tłuszczowych powodując ich rozpuszczenie, technikę tą najczęściej wykorzystuje się m.in. przy liposukcji górnych części pleców. Przy tej metodzie występuje mniejsza utrata krwi, a ultradźwięki łatwiej przenikają do tkanek zawierających większą ilość tkanki łącznej.  

Liposukcja laserowa wykorzystuje do rozbicia tkanki tłuszczowej energie lasera, który dodatkowo wpływa na obkurczanie się włókiem kolagenowych, dzięki czemu skóra po zabiegu w większym stopniu zachowuje swoją sprężystość. 

Należy pamiętać, iż liposukcja jest zabiegiem modelującym sylwetkę, a nie odchudzającym i nie stanowi alternatywy dla zdrowego stylu życia.  

piątek, 3 czerwca 2016

Dlaczego warto jeść truskawki ?

Truskawki co rok cieszą się dużą popularnością. Ich smak i aromat, pasuje idealnie do orzeźwiających smoothie, deserów owocowych czy wytrawnych sałatek. Poza walorami smakowymi, truskawki kryją w sobie całe bogactwo witamin i liczne właściwości zdrowotne. Dlaczego warto jeść te owoce?

Pojawiające się na początku czerwca truskawki zwiastują nadejście lata. Cieszą nas, nie tylko ze względu na swój orzeźwiający zapach, kuszący wygląd czy słodki smak, ale także dlatego, że ich spożywanie korzystnie wpływa na nasze zdrowie i urodę.


Co kryją w sobie truskawki?

100 g truskawek zawiera: 0,6 g białka, 6,2 g węglowodanów, 2,2 g błonnika, 160 mg potasu, 23 mg fosforu, 22 mg wapnia, 12 mg magnezu, 2 mg sodu, 0,7 mg żelaza, 0,1 mg cynku, mangan, 30 mg witaminy A, 0,02 mg witaminy B1, 0,03 mg witaminy B2, 0,4 mg witaminy B3 (PP), 0,06 mg witaminy B6, 60 mg witaminy C, 0,2 mg witaminy E oraz 20 mg kwasu foliowego.

Właściwości truskawek

•  Truskawki są niskokaloryczne - mają tylko 28 kcal w 100 g, czyli 280 kcal w kilogramie. W 90 proc. składają się z wody, mogą je więc jadać osoby dbające o linię. Zawierają też dużo błonnika, który reguluje proces trawienia, pomagając schudnąć.

•  Jedzenie truskawek można polecać wszystkim, niezależnie od wieku i stanu zdrowia. Nawet cukrzycy świetnie je znoszą, ponieważ zawierają one łatwo przyswajalne cukry - glukozę i fruktozę.

•  Choć wydaje się to nieprawdopodobne, truskawka zawiera więcej witaminy C niż owoce cytrusowe! Ponadto zawiera witaminy z grupy B, w tym witaminę B1 i B2 oraz witaminę PP, która m.in. utrzymuje skórę w dobrej kondycji, zapewnia prawidłowe funkcjonowanie nerwów i przewodu pokarmowego.

•  W truskawkach znajdziemy również bogactwo soli organicznych, wpływających na poprawę przemiany materii i pektyn, które oczyszczają jelita z resztek pokarmu i korzystnie wpływają na naturalną florę bakteryjną.

•  Wapń i fosfor zawarty w truskawkach, wzmacnia kości i zęby oraz poprawiają pracę mięśni, a w połączeniu z magnezem odkwaszają organizm.

•  Owoce te posiadają także właściwości odtruwające i oczyszczające. Dzieje się tak za sprawą bromeliny - enzymu, który odpowiada za rozkład białka. Poleca się więc truskawki osobom, które mają kłopoty z trawieniem białek lub powinny obniżyć wagę ciała.

•  Truskawki, cebula i czosnek posiadają w swoim składzie ten sam, wyjątkowo cenny składnik: fitocydy. Są to związki o właściwościach bakteriobójczych, bardzo istotne np. podczas leczenia stanów zapalnych jamy ustnej.

•  Ze względu na wysoką zawartość żelaza są również ważnym składnikiem kobiecej diety. Chronią przed anemią, wzmacniają organizm, wpływają korzystnie na cerę i włosy.

•  Truskawki wspomogą także walkę z chorobami reumatycznymi i artretycznymi, obniżą kwasowość moczu i z tego powodu poleca się je przy schorzeniach wątroby, nerek, kamieniach moczowych i żółciowych.

wtorek, 24 maja 2016

Prawidłowe nawodnienie organizmu

Ciepłe, letnie dni w końcu do nas zawitały. A wraz z nimi, temperatura przekraczająca 20-25stopni Celciusza. Organizm wyraźnie daje nam do zrozumienia, że potrzebuje więcej WODY! Jednak uczucie pragnienia, jest już wyznacznikiem rozpoczynającego się odwodnienia organizmu…


Nasze ciało składa się przede wszystkim z wody. U mężczyzn stanowi ona średnio 70%, a u kobiet 60% ciała. Różnice te wynikają z większego udziału tkanki tłuszczowej w organizmie kobiet. Zawartość wody w organizmie zmniejsza się wraz z wiekiem. O ile bez spożywania jedzenia człowiek jest w stanie przeżyć nawet do 50 dni, o tyle bez dostarczania wody – tylko kilka. Jest ona niezbędna do podtrzymania życia, a utrzymanie właściwego stanu nawodnienia jest istotnym czynnikiem prawidłowego funkcjonowania organizmu, zarówno fizycznego, jak i psychicznego.

Woda jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu, odgrywa kluczową rolę w procesach przemiany materii i trawienia, chroni nas przed przegrzaniem poprzez usuwanie nadmiaru ciepła wraz z potem. Odpowiednie nawodnienie jest również niezbędne do koncentracji w nauce oraz osiągania dobrych wyników sportowych.

Człowiek nie potrafi magazynować dużej ilości wody. Organizm wydala wodę z organizmu czterema drogami: poprzez oddychanie, pot, mocz oraz kał. Dlatego musi być ona do naszego organizmu stale dostarczana. Źródłem wody są wypijane napoje oraz pokarmy stałe, które zawierają jej różną ilość, na przykład warzywa i owoce mogą zawierać nawet około 90% wody, a mięso i nabiał około 50%.

Każdego dnia organizm traci około ośmiu szklanek wody, która koniecznie musi zostać uzupełniona (teraz wiecie, dlaczego zalecane jest spożycie od 6-8 szklanek wody dziennie). Kiedy doprowadzi się organizm do stanu odwodnienia, krew staje się gęściejsza, a praca serca trudniejsza.

Zapotrzebowanie na wodę wzrasta przy wysokiej temperaturze otoczenia, obniżonej wilgotności powietrza, na dużych wysokościach, przy większej aktywności fizycznej, w ciąży, podczas karmienia piersią, a także w sytuacjach gdy z powodu choroby tracimy ją z gorączką, biegunką lub wymiotami.

Aby uniknąć odwodnienia należy, wypijać codziennie około 2 litrów napojów –  ilość ta zależy od kilku czynników. Normy: Niemowlęta – około 08,1l; Dzieci – 1,25-1,75l; Kobiety – 2l; Kobiety w ciąży – 2,3l; Kobiety karmiące – 2,7l; Mężczyźni – 2,5l.

Sportowcy oraz osoby regularnie trenujące, potrzebują więcej płynów, bo 1,5-2ml na 1kcal pożywienia. Tempo utraty wody u sportowca zależy od kilku czynników, płci, mas ciała, wzrostu, wieku, poziomu kondycji, czasu i intensywności ćwiczeń, warunków klimatycznych (temperatury i wilgotności powietrza), a nawet stanu emocjonalnego. Ważne jest, by nawadniać organizm już dzień przed zaplanowanym intensywnym treningiem czy maratonem. Zaleca się, by pół godziny przed snem wypić pół litra wody więcej niż zwykle.

Najlepszym i uniwersalnym napojem jest woda. Żeby nawadniać się efektywnie, należy pić ją często w mniejszych ilościach. Należy ograniczać spożycie napojów słodzonych.

Jak sprawdzić nawodnienie organizmu?
Najprostszym sposobem jest kontrola i obserwacja naszego moczu. Mowa głównie o jego kolorze i ilości. Jesteśmy prawidłowo nawodnieni jeżeli, mocz ma barwę słomkowo żółtą i jest rozcieńczony. Jeżeli mocz jest skoncentrowany, a jego barwa ciemno żółta może to świadczyć o odwodnieniu. Zaczynają pojawiać się problemy z koncentracją, wydłużony czas reakcji na bodziec, bóle głowy, uczucie zmęczenia i znużenia, osłabienie apetytu, zaburzenie procesów warunkujących utrzymanie prawidłowej temperatury ciała, a także obniżona wydolność fizyczna. Z czasem dochodzą do tego kurcze mięśni, zaczerwienienie skóry, wysychanie spojówek, błon śluzowych oraz skóry, dyskomfort w jamie brzusznej oraz zaparcia. Przy odwodnieniu wynoszącym 5-8% pojawiają się zaburzenia ze strony układu nerwowego, np. kurcze cieplne, czyli bolesne, niezamierzone skurcze mięśni kończyn dolnych, górnych oraz mięśni brzucha, imitujące czasem objawy tzw. ostrego brzucha i występujące podczas wysiłku fizycznego lub po jego zakończeniu. Warto też wiedzieć, że utrata 15% zasobów wody organizmu człowieka jest przeważnie śmiertelna w skutkach.

Czy można wypić za dużo?
Każdy nadmiar, także płynów, jest dla organizmu szkodliwy. Długotrwałe dostarczanie zbyt dużej ilości płynów może prowadzić do hiponatremii, czyli spadku stężenia sodu we krwi (niezwykle rzadko występuje). Objawia się m.in. bólami głowy, wymiotami, obrzękiem kończyn i zmęczeniem. W skrajnych przypadkach może prowadzić nawet do śmierci.

Jak wyrobić nawyk regularnego picia wody?
Prawidłowe nawodnienie organizmu osiągniemy pijąc wodę regularnie, małymi łykami. Wypicie jednorazowo prawie litra wody, niewiele pomoże w kwestii nawodnienia organizmu. Ciekawym pomysłem jest namalowanie na 2litrowej wodzie kresek wskazujących godziny, np. 10, 14, 18, które mają nam przypomnieć, ile wody powinniśmy do tego czasu wypić. Można również skorzystać z gotowych aplikacji, przypominających o odpowiednim nawodnieniu oraz przeliczających ilość wypitych płynów w ciągu dnia – jest to szczególnie dobre rozwiązanie dla zapominalskich oraz osób, które nie zdają sobie sprawy, ile wody właściwie wypijają. Kolejny sposobem jest stawianie w widocznym miejscu butelki lub dzbanka z wodą. Widząc wodę w zasięgu ręki, sięgamy po nią częściej. Urozmaicenie również wpłynie na ilość wypijanej wody. Dodaj do dzbanka z wodą: cytrynę, mięte, truskawki, maliny, mrożone owoce leśne, pomarańczę, imbir lub zielonego ogórka. Warto spróbować wody o większej zawartości minerałów, ponieważ to one kształtują smak wody. Postaraj się pić wodę z dużych kubków. Nie wypijaj jednak wszystkiego jednym haustem, staraj się robić przy tym małe przerwy, dostarczając jednorazowo około 100-150ml. 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...