sobota, 6 kwietnia 2013

Siłownia - trening obwodowy MILON - moja opinia


W ostatnich dniach miałam okazję wybrać się do klubu Fitness % Wellnes w mojej miejscowości. Zaprosiła mnie koleżanka, która chciała wybrać się na zajęcia grupowe. Oczywiście z chęcią się zgodziłam – zawsze to coś innego, chociaż w mojej główce widziałam już siebie na siłowni



Jak miłe było moje zaskoczenie, gdy trenerka zaprowadziła nas na SIŁOWNIE ! Całe szczęście koleżanka nie protestowała, a ja byłam zachwycona!
 
Chciałabym Wam teraz opowiedzieć o tym miejscu, konkretnie o siłowni. Trening rozpoczęłyśmy od rozgrzania się na bieżni. Miało być dowolne tempo, bieg czy marsz – tak, żeby się rozgrzać. Ja marsz oczywiście sobie odpuściłam i pełna energii biegłam z średnią prędkością 13km/h przez 20minut. Następnie rozpoczął się trening siłowy na Inteligentnym Systemie Treningowym, o nazwie: „Milon”. 

 



TRENING MILON 
 
Podstawą jest tu obwód siłowo - wytrzymałościowy, czyli tzw. obwód zdrowia złożony z 12 urządzeń ustawionych w kręgu:
 
  • Sześciu maszyn siłowych , na których użytkownicy ćwiczą po 1 minucie (6 x 1) na główne partie mięśniowe
  • Szczęściu maszyn cardio (3x rower, 3 x crosswalker), na dwóch z nich użytkownicy ćwiczą po 4 minuty (2 x 4) 


Milon to skompaktowany trening siłowy i cardio, czyli niezbędne minimum dla zdrowia. Sekwencja ćwiczeń i dobór obciążeń są przemyślane i zbadane pod kątem ich efektywności. 

 
  
Płynny ruch bez dłuższych przerw pomiędzy urządzeniami pozwala utrzymać tętno na właściwym poziomie, a zmienny opór umożliwia budowę silnych mięśni, stawów oraz ścięgien. Sprawia też, że trening jest o 30% bardziej efektywny od tradycyjnego.

17,5 minuty - Tyle trwa jeden obwód, podczas którego użytkownik wykonuje 8 minitreningów na główne partie mięśniowe i układ krążenia. Dwa obwody dają w sumie 34 minuty kompletnego treningu, którego efekty trwają do kilku godzin po ukończonej sesji treningowej. 

DLA KOGO TRENING MILON?

Trening Milon ze względu na możliwość dostosowania obciążeń może być z powodzeniem wykorzystywany zarówno przez osoby początkujące, jak i zaawansowane jako rozgrzewka lub uzupełnienie podstawowego treningu. Bezpieczeństwo i ergonomia maszyn sprawiają, że sprzęt jest dedykowany również jako trening medical fitness dla osób po urazach czy seniorów. 


MILON ZALETY 

1. Czas trwania treningu jest optymalny, to 34 minuty na kompletny zestaw, po którym organizm nadal „trenuje”, co sprawia, że użytkownik szybciej chudnie

2. Użytkownik nie musi dopasowywać ustawień, bo sprzęt z pomocą karty chipowej automatycznie dostosowuje wszystkie parametry, takie jak wysokość siedziska czy opór, a dzięki temu jest bezpieczny i bardzo prosty w obsłudze. 

3. Trening Milon gwarantuje satysfakcję. Wystarczy 6 treningów w miesiącu po 34 minuty, by osiągnąć zamierzony cel

4. Żadnych ciężarów. Obciążenie jest ustawiane elektronicznie, z dokładnością do 1 kilograma. 

5. Trening jest o 30% bardziej efektywny od tradycyjnego treningu ze względu na możliwość zróżnicowania obciążenia dla ruchów koncentrycznych i ekscentrycznych. 


MOJA OPINIA

SUPER, SUPER, SUPER. Komfort ćwiczeń był bardzo wysoki. Najbardziej spodobała mi się oszczędność czasu w zmianie obciążeń. Na ekranie monitora wystarczy kliknąć + i już mamy 1kg więcej. Sprawdziło się to szczególnie, gdy pod koniec serii chciałam zwiększyć obciążenie



Kolejną ogromną zaletą jest automatyczne dopasowywanie urządzeń po włożeniu karty chip. Samo ustawienie maszyn zawsze chwilkę trwa i nie wyobrażam sobie, żeby podczas każdorazowego podejścia do danej maszyny, ustawiać ją pod siebie. Karta chip robi to za nas, wkładając ją, urządzenie automatycznie dostosowuje parametry. 

Trenerzy obiecywali, iż wystarczą 2 obwody, ja ambitnie wykonałam 3. Całość treningu zakończyłam na bieżni. Biegłam podobnie jak przy rozgrzewce 13km/h przez 20minut. Ostatnie 10 minut biegu, przeznaczyłam na sprinty

  
             Kwiecień rozpoczął się dla mnie IDEALNIE, a dla Was?
 
 


Zapraszam do polubienie mojego FunPage na Facebooku 

20 komentarzy:

  1. nigdy nie byłam na prawdziwej siłowni, ja chodzę na taką małą co jest parę sprzętów i wgl :D tak trzymaj powodzenia ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tym, ale wydaję się świetnym rozwiązaniem :D Fajnie gdyby udało mi się znaleźć coś takiego w pobliżu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Trening wydaje się być całkiem fajny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. super sprawa musi być:) z checią bym sie wybrał gdyby cena tylko była bardziej przystępna;) Taka sexowna dziewczyna na siłowni to trenerzy wszyscy chcieli pomagać:P a tu pomagać mogę tylko ja;) :*:*:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Z opisu wynika, że trening jest naprawdę ciekawy. Aż z ciekawości muszę przejrzeć ofertę siłowni w mojej okolicy - nigdy nie byłam na takiej prawdziwej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam treningi obwodowe na siłowni :) Niestety moją siłownię zamknęli, a też czasu mam zbyt mało, żeby chodzić, dlatego czasem robię sobie taki trening w domu :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. o, mi póki co kwiecień też sprzyja :D

    OdpowiedzUsuń
  8. świetna siłownia i te ćwiczenia:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam na swojej siłowni takie urządzenia ale jakoś nie miałam odwagi spróbować - teraz na pewno skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetny ten trening, fajne urozmaicenie od wolnych ciężarów :)

    OdpowiedzUsuń
  11. zamieszczę zdjęcie sylwetki :) kiedyś pani trener na mojej siłowni doradzała mi ten trening, ale ostatecznie poszłam właśnie na zajęcia grupowe :) !

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow! Sama chętnie bym skorzystała z takiego treningu. Zwłaszcza,że wszystko wydaje się takie peofesjonalne co dodatkowo zachęca do ćwiczeń. Masz w planach regularnie tam zaglądać?

    OdpowiedzUsuń
  13. Chętnie sprawdzilabym to na sobie, w ogóle wybralabym się na siłownię, ale sama się... boję. Chyba potrzebuję isc z kims znajomym, obeznanym w temacie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja odnośnie Twojego komentarza, na moim blogu: kiedy masz ślub? ;) Wspieranie się jest fajne. Przeglądnęłam Twojego bloga, tu bardzo profesjonalnie, dodaję do obserwowanych ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo przydatny post. w piatek wybieram sie na jedna z lepszych silowni i szukam cwiczen jakie moglabym wykonywac. troche przeraza mysl o ilosci tych maszyn, itp. az nie wiadomo co cwiczyc ;]

    OdpowiedzUsuń
  16. Przetestowałam i stwierdzam, że wyrzuciłam pieniądze w błoto. Zapisywałam się trening MILON z dość sceptycznym nastawieniem, z myślą, że drogą na skróty nic nie osiągnę i teraz już wiem, że trzeba było posłuchać intuicji. Trening jest bardzo monotonny, po ok 3 tygodniach z trudem, ale zmuszałam się do ćwiczeń. Po dokładnie 10 tygodniach bardzo regularnych ćwiczeń (3-4 razy w tygodniu po 3 okrążenia, a zalecane są 2!), tkanka mięśniowa jedynie drgnęła. Wydałam 660,00zł(za karnet na 3 mies), a efektów brak, gdyby nie dieta pewnie nawet nie zjechałabym na wadze. Wróciłam na tradycyjną siłownię i po 4tyg treningów 4kg mniej i dodatkowo przybyło 3,1kg mięśni. Uczcie się na cudzych błędach, nie dajcie się nabrać tak jak ja!
    Marianna

    OdpowiedzUsuń
  17. Tanie nie jest, ale za to baaardzo wygodne. Przede wszystkim szybkie i nie nużące. 36 minut jak z bicza strzelił. Ja polecam ćwiczenia co drugi dzień. Polecam zrobić jak panna powyżej. 20-30 minut truchtu + MILON . Efekty murowane.Oczywiście bez uwagi na dietę i higienę życia efekty znacznie mniejsze.

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak widać zdania co do efektywności i osiągania zamierzonych efektów są bardzo podzielone...

    OdpowiedzUsuń
  19. Korzystam od 3 miesięcy. Odpowiednie ustawienie maszyn, dieta, regeneracja i doświadczony trener, który pilnuje tego wszystkiego razem ze mną. Efekt wow!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...