sobota, 24 listopada 2012

INSANITY - efekty i opinia po 5 tygodninach treningu

Chciałabym podzielić się z Wami moją opinią na temat treningu Insanity po ponad 5 tygodniach ćwiczeń. 


Insanity – na czym polega trening?
Insanity jest treningiem wytrzymałościowym, który pomoże nam w poprawie wydolności organizmu, zwiększeniu siły, mocy i wytrzymałości. Rozwija wszystkie nasze cechy motoryczne.

Trening jest rozplanowany na 60 dni. Mamy 3 etapy. 1 etap trwa przez pierwsze 4 tygodnie. Następnie jest 2 etap, trwa on tydzień – nasze mięśnie mają wówczas się zregenerować i przygotować  na kolejny – najtrudniejszy etap treningu.  3 etap trwa kolejne i ostatnie 4 tygodnie. Podczas 60 dni wykonujemy 5 „Fit testów”. Jest to trening podczas, którego mamy szansę ocenić  nasz postęp. Ćwiczenia są rozplanowane od poniedziałku do soboty, niedziela jest dniem wolnym, natomiast czwartek jest dniem ćwiczeń rozciągających bez ćwiczeń cardio (interwałów) - jednak i ten trening potrafi dać w kość!

Insanity składa się z następujących treningów:
  
Dig Deeper & Fit Test
Plyometric Cardio Circuit 
Cardio Power & Resistance
Cardio Recovery
Pure Cardio & Cardio Abs 
Core Cardio & Balance
Max Interval Circuit 
Max Interval Plyo 
Max Cardio Conditioning & Cardio Abs 
Max Recovery
Max Interval Sports Training 



Czego potrzebujemy do wykonywania treningów Insanity:
Przede wszystkim chęci, chęci i jeszcze raz chęci. Mnóstwo motywacji, samozaparcia jak i satysfakcji z wykonywanego treningu! :)
Ćwiczenia wykonujemy w domu. Potrzebne nam będą wygodne buty oraz strój sportowy. Obowiązkowo woda w zasięgu ręki (polecam trzymać ją cały czas odkręconą i nie bawić się w zakręcanie i odkręcanie – nie ma na to czasu). Do wykonywania treningu Insanity nie potrzebujemy żadnych przyrządów. Jednakże polecam zaopatrzyć się w matę do ćwiczeń, która niewątpliwie przyda nam się podczas treningu Cardio Recovery oraz Max Recovery. (Mata przyda się również do innych treningów również – więc dla osób chcących i lubiących ćwiczyć jest chyba niezbędna. Ja przynajmniej mam szczerze dość przesuwającego się wszędzie koca!)


Dla kogo jest trening? Co dzięki niemu osiągnę?
Trening Insanity składa się z długich serii o wysokiej intensywności treningów, przerywane jedynie krótkimi pauzami na odpoczynek. (max. 30sekund, kiedy mam szansę złapać oddech, przetrzeć pot i napić się wody)

Tradycyjny trening interwałowy jest skuteczny, ponieważ stosuje metodę zmiennej intensywności ćwiczeń co powoduje, że organizm w szybszym tempie wykorzystuje naszą tkankę tłuszczową do uzupełniania energii w trakcie treningu, dzięki czemu spalamy niechciane kilogramy. Shaun T. do korzyści wynikających z treningu interwałowego dodał wysoką intensywność. Podczas takich ćwiczeń jesteśmy w stanie spalić aż do 1000 kalorii na godzinę.

Potencjalne korzyści z  treningu Insanity są bardzo kuszące, ale niestety nie są dla każdego. Jest to trudny zaawansowany program ćwiczeń. Który wymaga pewnego poziomu sprawności fizycznej i zaangażowania. Jeśli jesteś kobietą w ciąży, treningi te są zbyt intensywne dla ciebie. Mogą być zagrożeniem dla ciąży. Jeśli jesteś osobą początkującą musisz rozpocząć mniej intensywny program ćwiczeń. Jesteś otyły musisz skontaktować się z lekarzem, czy takie formy ćwiczeń nie będą zagrożeniem dla twoich kości, stawów a nawet serca.

Treningi Insanity są odpowiednie dla osób które są w dobrej kondycji oraz pragną osiągnąć wyższy poziom sprawności fizycznej.
Jeśli jesteś osobą systematyczną, sprawną fizycznie i chcesz uzyskać zgrabną i wyrzeźbioną sylwetkę w 60 dni, ten zestaw ćwiczeń jest stworzony specjalnie dla ciebie!


Moje efekty i  opinia na temat treningu po 5tygodniach ćwiczeń:
Jeśli miałabym użyć jednego słowa, powiedziałabym: .U.W.I.E.L.B.I.A.M. !!! :)
Od kiedy rozpoczęłam trening Insanity wiele się we mnie zmieniło zewnętrznie ale i wewnętrznie. Zacznę może od zmian zewnętrznych. Całe ciało się zdecydowanie wysmukliło, wyrzeźbiło i ujędrniło. Biust i pośladki podniosły się znacząco. Mięciutki brzuszek z niefajnymi fałdkami jest niemalże płaski !!!:))) co jest moją dumą chyba największą!!! Moje ramiona i plecy, zmieniły się również, zmieniła się i za tym cała postawa ciała. Chodzę bardziej wyprostowana, gdy siadam automatycznie się nie garbię – nie starałam się tego zmieniać. Cellulit… powiem jedno – życzę takiego wszystkim kobietom!:) 

Moje efekty:
Szyja: - 1 cm
Ramie: – 1cm
Biust: – 1cm  
 (myślę, że to w głównej mierze zasługa zmiany całego obwodu)
Talia: uwaga – 11 CM!!!
Wysokość pępka: – 10 cm
Biodra: – 6cm
Uda: – 5cm
Kolana: – 2cm
Łydka: – 1cm

Razem: –  38 utraconych centymetrów w 5tygodnii !!! :))) 

Waga: ważę się bardzo rzadko, ale obyło mnie o około 2-3kilogramy:)))
Jestem bardzo, bardzo zadowolona z siebie i z treningu. Jak pisałam wcześniej cieszę się nie tylko ze zmian zewnętrznych, które widzę ja jak i inni
 (nie ma nic piękniejszego jak to, gdy ktoś zauważa zmianę w twojej sylwetce i patrzy na całą figurę z zachwytem!:))) )
Jednak… i może nikt mi w to nie uwierzy, najbardziej cieszę się z tego, iż udało mi się wrócić do dawnej siebie. Mam tu na myśli to, iż znowu jestem dziewczynom zadowoloną z życia i siebie. Uśmiecham się i jestem pełna energii i radości życia. A to jest dla mnie największa wygrana!!! :)))
 
Jeśli kobieta jest szczęśliwa, jest także piękna.



Podpisuję się pod treningiem wszystkimi paluszkami i gorąco go polecam ! :)

Nigdy nie rezygnuj z celu tylko dlatego, że osiągnięcie go wymaga czasu. Czas i tak upłynie.
  
 





52 komentarze:

  1. fajnie poczytać o Insanity. Ja zakochałam się w Crossficie i Tabacie, może czas spróbować Insanity? Wiele dobrego o nim słyszałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. spróbuj! :) na pewno "pokochasz" ten trening ! :)

      Usuń
  2. mmm efekty są boskie;d;d potwierdzam naocznie i namacalnie jako chłopak tej pieknej dzewczyny;;d;d

    OdpowiedzUsuń
  3. insanity xD ja zaczynam wlasnie 3ci tydzien i uwielbiam(!!) moja motywacja i podejscie do cwiczen zmienily sie o 100% :) kiedy zaczelas tracic cm? stosowalas jakas diete podczas cwiczen?ja ogolnie pilnuje sie (mz) ale nie wiem czy nie powinnam bardziej sie ograniczyc zeby wiecej zgubic..

    OdpowiedzUsuń
  4. Insanity to najlepszy trening z jakim miałam doczynienia do tej pory :) wyzwala we mnie pokłady energii i radości :)))

    Centymetry zaczęłam tracić chyba od samego początku. Ustaliłam sobie, że trzymam się treningu i nie poddam się!!!:)

    Diety jako takiej nie stosuję. Po prostu zdrowo się odżywiam :) tylko nie jem słodyczy - W OGÓLE! :)

    więcej na temat mojego odżywiania napisałam tutaj http://satisfaction-of-self.blogspot.com/2012/11/plan-4-tygodniowy.html

    Pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. WOW jestem pod absolutnym wrażeniem!

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastycznie, że dajesz radę!

    OdpowiedzUsuń
  7. dziękuję, już niebawem post z podsumowaniem całego treningu Insanity i krótka wzmianka o tym co planuję ćwiczyć w następnej kolejności:)

    OdpowiedzUsuń
  8. A nie orientujecie sie czy az tak intensywny trening moze wplywac na cykl? Biore tabletki, zabawe z insanity rozpoczelam prawie 2 tyg temu i nagle pojawil sie niespodziewany okres trakcie cyklu... Czy ktos mial moze podobna sytuacje? Nie chce przerywac insanity! Keep pushing:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety muszę Cię zmartwić ale intensywne ćwiczenia fizyczne (Insanity na pewno do takowych należy) mogą rozregulować gospodarkę hormonalną. Jednakże należy wykluczyć każdą inną ewentualność, począwszy od przeziębienia aż do diety, która podczas tak intensywnego treningu również powinna być odpowiednia. Czy pamiętasz o codziennym spożywaniu białka, tłuszczy roślinnych, jesz orzechy? warzywa, owoce? produkty zbożowe? Mam nadzieje, że wszystko się ureguluje i będziesz mogła cieszyć się codziennym treningiem. Jednak pamiętaj... zdrowie jest najważniejsze!:)

      Usuń
  9. Wielkie dzieki za taka szybka odpowiedz:) Staram sie odzywiac zdrowo, ale moze jem za malo przy tak intensywnym wysilku. Moze owsianka na sniadanie to za malo z produktow zbozowych. Jem owoce (glownie jablka)i warzywa, drob. Nie jem orzechow :( ale zaczne od jutra. Teraz jak to pisze zdaje sobie sprawe, ze mam bardzo malo zroznicowana diete:( Oby sie to wszystko uregulowalo bo nie chce odpuszczac. Gratuluje niesamowitych efektow:):):) Rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie ma za co:) Popraw swoją dietę i pewnie wszystko wróci do normy. Pamiętaj, że witaminy, które spożywasz np. z owoców/warzyw muszę się w organizmie w czymś rozpuszczać by organizm mógł z nich czerpać korzyści. Witaminy rozpuszczają się w tłuszczu. Jeśli nie dostarczysz organizmowi zdrowego tłuszczu (oliwa, ryby, orzechy itd), wówczas organizm tak jakby nie otrzymywał wartości z pożywienia, które spożywasz. Dlatego tak ważne w diecie są m.in tłuszcze roślinne.
    Nie katuj się restrykcyjną dietą, to nie przyniesie jakichkolwiek korzyści, wręcz przeciwnie. Zbilansowana, zdrowa dieta i aktywność fizyczna na pewno pomogą Ci w dążeniu do wyznaczonego celu, tylko daj sobie troszkę czasu. Powodzenia !:)

    OdpowiedzUsuń
  11. A czy po treningu zawsze cos jesz,nawet jesli cwiczysz poznym wieczorem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. Po każdym treningu należy coś zjeść i to do 20 minut! Najlepiej jeśli będą to białka + węglowodany ponieważ są one wykorzystywane przez organizm do odbudowy mięśni i zwiększenia masy mięśniowej.

      Wkrótce napiszę o tym notkę. To dość ważna kwestia przy codziennym treningu:)

      Usuń
  12. Mam pytanie - skąd wziąć wideo z tych treningów? Bardzo tego potrzebuję! Chcę zacząć ćwiczyć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepiej byłoby zamówić bezpośrednio ze strony Beachbody ! :)

      jednakże trening jest również ogólnie dostępny w internecie...

      Usuń
  13. Pytanko z mojej strony brzmi: w jakiej sprawności fizycznej byłaś przed rozpoczęciem trenignu? Czy ja jako osoba trenująca 4-6h w tygodniu na siłowni od 5 miesięcy, co tydzień grająca regularnie 2h w piłke nożną + od czasu do czasu bieganie około 9 km w przeciągu 50 minut może się na to zdecydować?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę, że bez problemu dasz sobie radę - nie powinno być w ogóle wątpliwości przy Twojej aktywności fizycznej :)

      Usuń
  14. Hej. Przypadkiem trafiłam na twojego bloga i mam małe ptanko. :) Czy mogę wykonywać trening INSANITY gdy mam problemy z kręgosłupem? Ogólnie jestem sprawna, ale kręgosłupmnie troche ogranicza. Stąd moje pytanie... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że niestety nie powinnaś wykonywać tego treningu, jednakże najlepiej skonsultuj tą sprawę z lekarzem.

      Usuń
  15. witam! piszesz że trening jest podzielony na te 11 części. Ale w jakiej kolejności je wykonywać? którego dnia co?
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :)

      Kolejność wykonywanych treningów jest w rozpisce wraz z programem, jeśli masz program powinna być w nim zawarta rozpiska jaki trening w dany dzień :)

      Usuń
  16. Mam pytanie do insanity. Jak wygladały Twoje posiłki? Czy kierowalas sie tym co jest w przewodniki insanity? ja zrobilam caly trening w luty-marzec i niestety nic mi nie ubylo. co prawda wczesniej biegalam 3x/tydz. przez 1h ale przeciez insanity bylo duzo bardziej intensywne (biegalam z ok.75% t.) nie ominelam zadnego treningu i robilam wg.grafiku. Ciagle szukam przyczyny braku cm/kg. miesnie i owszem pojawily sie, ale wciaz, to nie byl moj glowny cel:) tak wiec raz jeszcze, jak wygladaly Twoje posilki? mniej wiecej.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem wtyle, pierwsze słyszę o insanity. Podobnie znam Cross Fit. Efekty znakomite !

    OdpowiedzUsuń
  18. ja dziś zaczęłam. pot ze mnie się lał jak woda z wiadra na oblewanego :)

    nie poddam się ooo nie !

    OdpowiedzUsuń
  19. Podała byś mi stronę na której znajdują się te ćwiczenia ? :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam małe marzenie, żeby zrobić kiedyś ten trening, ale póki co nawet Chodakowska daje mi porządnie popalić, także wiele przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  21. Spadła mi motywacja, jestem po 3 tyg insanity... wczoraj szykowałam się na wyjście wieczorne i w żadne spodnie nie mogłam się zmieścić... czuje jakby moje mięśnie zwiększyły obwód mojego ciała. byc moze to nieuzasadnione przeciez w koncu to cardio ale mam wrazenie że swoja mase wraz z tłuszczem zamieniam na mięśnie ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma możliwości zamiany tłuszczu w mięśnie, są to dwie zupełnie inne tkanki. Przyjrzyj się proszę dokładnie swojej diecie, same treningi nie wystarczą by pozbyć się tkanki tłuszczowej, ważniejsza jest dobrze zbilansowana, zdrowa dieta.

      Usuń
  22. A ja mam takie pytanie, od jakiego treningu zacząć, jeżeli jestem osobą początkującą? W sumie to mój 'wysiłek' fizyczny rozpoczyna się i kończy na podbiegnięciu do autobusu, czy tramwaju ;c
    Jaki trening polecacie? Jestem osobą raczej szczupłą, od jakiegoś czasu brat namawia mnie na rozpoczęcie insanity, ale wątpię, czy wytrzymałbym, stąd też moje pytanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj :)

      Trening Insanity polecamy każdemu, nawet początkującym. Wiadomo - początki będą trudne... ale jaka satysfakcja będzie po zakończonym treningu. DLA CHCĄCEGO - NIC TRUDNEGO ! :)

      Usuń
    2. Mam pytanko czy po Insanity schudnę z ud? Ponieważ na tym mi najbardziej zależy, aby one się nie powiększyły a zeszczuplały proszę o szybką odpowiedź!:)

      Usuń
  23. Witam. Na wstępie chciał bym pogratulować Wszystkim, którzy odważyli się sięgnąć po ten program. Jestem w pełni spełnionym 30-to latkiem, uprawiającym 5 razy w tygodniu sporty walki i nie obcy jest mi wysiłek fizyczny, ale po tym jak moja żona zaczęła przygodę z insanity stwierdziłem, że jestem typowym słabeuszem(leszczem). Ten program jest niesamowity i naprawdę daje mocno w kość, a efekty są oszałamiające ( jeden warunek, OSZUKASZ SAMEGO SIEBIE) Polecam każdemu, kto chce poprawić sylwetkę w bardzo szybkim czasie i nie boi się wyzwań. DIETA OCZYWIŚCIE WSKAZANA!!!!,

    OdpowiedzUsuń
  24. Witam czy po Insanity moje uda wyszczupleją czy moje mięśnie urosną?Tego bym nie chciała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mięśnie urosną, jak po każdych innych ćwiczeniach ale za ich pomocą wygląd m.in ud zmienia się diametralnie :)

      ps. nie rozumie nadal obecnej obawy przed tkanką mieśniową

      Usuń
  25. jestem wlasnie po 3 tygodniu insanity i mam 3 kg na plusie:( czy to jest możliwe? dieta jest dobrze skomponowana, ogolnie od jakegos czasu mimo cwiczen i diety zaczzelam tyc :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niemożliwe, przyjrzyj się uważnie swojej diecie, wylicz zapotrzebowanie energetyczne i tego się trzymaj :) Mięśnie ważą więcej niż tłuszcz, ale znacząco zmieniają proporcje ciała :)

      Usuń
  26. Witajcie, jeżeli ktoś chce treningu z Shaunem T to mogę przesłać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy to cały terning Insanity? Bardzo bym chciała.

      Usuń
  27. Szukałam tego treningu na YT - niestety bez efektów, czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak go zdobyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Insanity na Youtube nie ma, polecam torrenty, chomikuj a najlepiej zakup programu :)

      Usuń
    2. Na YT jest trening ale chyba brakuje 2 częsci..

      Usuń
  28. Hej! Jestem po 3tyg. Insanity i efekty sa spektakularne! Stracilam juz 6cm w pasie i 4 w biodrach,a na wadze 2kg mniej. Zaczely zarysowywac sie miesnie na brzuchu,udach i ramionach.Moj brzuch z odstajacego zrobil sie juz prawie plaski! Zrobilam sobie zdjecia porownawcze na poczatku i dzisiaj i nie moge uwierzyc,caly czas sie w nie wpatruje hahaha.Zmienilam rowniez nawyki zywieniowe,jestem na lekkiej diecie do 1300kal dziennie, jem duzo bialka, warzyw,kasz i tylko brazowy ryz i makaron.Chleba nie jem w ogole,cukier jesli juz to tylko brazowy.Slodycze...Jakie slodycze;)? Nie moge sie juz doczekac drugiego miesiaca programu,aby zobaczyc kolejne efekty! Powodzenia dla wszystkich cwiczacych z Shaunem!

    OdpowiedzUsuń
  29. SUper efekty, życzę dalszych sukcesów!

    OdpowiedzUsuń
  30. Skąd mialas treningi? Kupilas płytę? Jesli tak to skad i za ile? :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Witam, dzisiaj zaczęłam pierwszy trening insanity max30 i sie załamałam, po 10 min padłam, potem próbowałam walczyć do końca ale z przerwami dłuższymi i krótszymi, załamałam sie sobą :( Podziwiam że wytrwałaś! Masz może jakieś rady dla początkujących?

    OdpowiedzUsuń
  32. Narazie dla mnie jest to zbyt ciężki trening, nie daje rady fizycznie, jednak staram się, żeby do dojśc do takiego momentu, kiedy będę w stanie go poprawnie wykonać

    OdpowiedzUsuń
  33. Słyszałam o tym treningu wiele dobrego, ale sama jeszcze nie próbowałam, mimo tego że od pojawiania się jego na rynku już minęło tyle czasu

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...