wtorek, 23 września 2014

Poduszka sensoryczna - trener równowagi

Ćwiczenia z wykorzystaniem poduszki sensorycznej doskonale wpływają na stawy oraz kręgosłup. Pozwalają rozwijać sensomotorykę i koordynację ruchową. Poprawiają również stan mięśni głębokich, które odpowiedzialne są za niemalże każdy ruch, który wykonujemy. Warto ćwiczyć na niestabilnym podłożu, aby doprowadzić do szybszego przepływu impulsów nerwowych, rozwijając tym samym precyzję ruchów i równowagę. Podczas treningu z poduszką sensoryczną, dzięki specjalnie wyprofilowanym kolcom o różnych grubościach i gęstości, zwiększamy wcześniej wspomniane zdolności percepcyjne ciała.


Poduszka sensoryczna to urządzenie wielofunkcyjne, które służy do: treningu balansu, koordynacji, siły i krążenia, siedzenia dynamicznego oraz masażu stóp.

Przeciwskazania do korzystania z poduszki sensorycznej:  występowanie bólu podczas ćwiczeń, stany bezpośrednio po zwichnięciach czy złamaniach kości, stany zapalne stawów i tkanek okołostawowych, obrzęki, świeże blizny pooperacyjne lub inne rany.

Warto w swoich treningach zwrócić szczególną uwagę na wykonywanie ćwiczeń mięśni głębokich ponieważ pozwalają zachować prawidłową postawę ciała, zmniejszają bole pleców, chronią narządy oraz centralny układ nerwowy. 

Ćwiczenia z użyciem poduszki sensorycznej, warto wykonywać boso w celu zmaksymalizowania efektów działania kolców. Po takim treningu, krążenie ulega poprawie, a nasze ciało jest zrelaksowane.

Poduszka sensoryczna to również doskonałe rozwiązanie dla osób prowadzących siedzący tryb życia lub ich praca zawodowa tego wymaga. Poduszka wymusza tak zwane siedzenie dynamiczne, które stymuluje mikroruchy krążków międzykręgowych, jest to idealna profilaktyka oraz leczenie dolegliwości związanych z kręgosłupem. Poduszka sensoryczna dodatkowo odciąża lędźwiowy odcinek kręgosłupa poprzez wymuszenie prawidłowej pozycji podczas siedzenia.

16 komentarzy:

  1. Chciałabym mieć taką poduszkę, jesienią i zimą ćwiczę i biegam mniej, więc to idealna pora na wzmacnianie i ćwiczenie równowagi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mnie strasznie "gilają" takie wypustki hehehe

    OdpowiedzUsuń
  3. :D na takich poduszkach ćwiczę, z pacjentami. To fakt są bardzo dobrym trenerem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiem, że jest sporo rodzai takich poduszek. Jakie twoim zdaniem są najlepsze? (W przystępnej cenie)

    OdpowiedzUsuń
  5. Sam niedawno zakupiłem taką poduszkę i muszę przyznać daje wycisk jeżeli się do niej przyłoży odpowiednio.

    OdpowiedzUsuń
  6. Korzystam często i do celów treningowych i masażowych. Polecam z czystym sumieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja korzystałam z tej poduszki kilka razy na treningu w siłowni, jednak chyba muszę jeszcze troszkę się z nią oswoić bo nei szło mi na niej najlepiej ale wszystko kwestia cierpliwości, opanowania i po prostu treningu dlatego też się nie poddaję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy są jakieś zestawy ćwiczeń opracowane specjalnie do takiej poduszki? Najbardziej interesują mnie ćwiczenia do balansu i koordynacji ciała, bo chciałabym przygotować się już powoli na sezon snowboardowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykładowe ćwiczenia z wykorzystaniem poduszki można znaleźć na: https://www.youtube.com/watch?v=_Vhb1pDWrJ8&list=PLVYxZA5M96y7AD9ZUVEyBXB6NuQClbc4N

      Usuń
  9. Niestety rzadko można spotkać taki typ poduszki w klubach. Dużo częściej spotykam się z Bosu. A takie poduszki byłyby świetne do prowadzenia zajęć Zdrowy Kręgosłup.

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam ją zwłaszcza z trx:)

    OdpowiedzUsuń
  11. znowu coś nowego...na innym blogu czytałam o jakimiś wałku do ćwiczeń :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam tą poduszkę, tylko ja jej używam jako przyrządu do cwiczeń mięśni brzucha :P

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja mam problem, jak ta poduszka powinna być napompowana. Nie mogę jakoś jej wyczuć.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...