niedziela, 15 września 2013

Trening siłowy SPLIT

Dostaje od Was wiele pytań na temat treningu siłowego, który obecnie wykonuję. Przypomnę, iż przygodę z treningiem siłowym rozpoczęłam od treningu siłowego FBW (Full Body Workout) o którym pisałam tutaj i tutaj. 

Na chwilę obecną postanowiłam rozpocząć trening siłowy split, czyli tak zwany trening dzielony.


Trening siłowy SPLIT możemy wykonywać zarówno podczas treningu na rzeźbę, jak i podczas budowania masy oraz zwiększania siły. 

Z założenia każdą partię mięśniową trenujemy raz w tygodniu. Podczas jednego treningu skupiamy się na dwóch wybranych partiach mięśniowych. Łączymy je w pary według zasady: duża partia mięśniowa + mała partia mięśniowa. 

Duża partia mieśniowa: nogi, plecy, klatka
Mała partia mieśniowa: barki, biceps, triceps.


Trening split pozwala nam zwiększyć intensywność treningu poprzez wykonywanie większej ilości powtórzeń i serii na daną partię mięśniową. 

Trening split można również podzielić na partie ciała – przód i tył, góra i dół. Wówczas trening wykonujemy dwa razy w tygodniu. Jednak ja na chwilę obecną skupiłam się na treningu raz w tygodniu.


Pamiętajmy  - trening rozpoczynamy od dużej partii mięśniowej (nogi, plecy, klatka). Trening nóg zalecany jest w osobnym dniu treningowym ponieważ jest bardzo energochłonny a nogi stanowią właściwie połowę naszego ciała, warto więc skupić się tylko na niej podczas jednego treningu.

Trening dzielony wdrażamy w plan treningowy wówczas, gdy mamy już pewne doświadczenie oraz wiedzę na temat treningu siłowego. Ważną kwestią jest uzmysłowienie sobie jak dobrze połączyć dane partie mięśniowe by ze sobą dobrze współpracowały, a trening przyniósł zamierzone cele




Następny wpis -  nauka układania planu treningu siłowego split.

17 komentarzy:

  1. Czekam na następny post:) Sama jestem w trakcie FBW tzn już skończyłam 8-tygodniowy plan i teraz mam 3 tydzień przerwy bo nie wiem co robić dalej;/. Myślę że pociągnę dalej FBW żeby oswoić ciało z wysiłkiem siłowym i może za jakieś 2/3 miesiące przejdę na split:) Z przyjemnością poczytam wasze pomysły:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta kobieta z pierwszego zdjęcia jest cudownie wyrzeźbiona i ma ciało do którego dążę! Piękna!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak zgadzam się:) A na wskazówki czekam z niecierpliwością:)

      Usuń
  3. Ja póki co robię FBW właśnie - nie chodzę na siłownię i myślę, że ten rodzaj siłowego jest bardziej dostosowany do moich warunków.
    Czekam na kolejnego posta z tej serii! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. krótko zwięźle i na temat:) super kochanie:*:*

    OdpowiedzUsuń
  5. Super opis. Wkrótce skorzystam z tego treningu, już nie mogę się doczekać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialny opis. Sama właśnie zaczęłam i tylko czekam już na efekty :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dobrze, że ktoś obala mit jakoby kobieta ćwicząca siłowo od razu stawałaby się kulturystką :) Miłe Panie, nawet gdybyście chciały to nie takie proste! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Na razie robię FBW, ale kiedyś przyjdzie pewnie czas i na split, taki post na pewno mi się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękna rzeźba na pierwszym zdjęciu, super

    OdpowiedzUsuń
  10. Dziekuję Ci za tego bloga, mam z niego wiele inspiracji ćwiczeniowych :)

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie split świetnie się sprawdza, ciężko było się wdrożyć ale już jest ok :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...