niedziela, 7 lipca 2013

8 tygodniowy trening obwodowy FBW- moja opinia i efekty



Tydzień temu zakończyłam 8- tygodniowy trening siłowy

Zacznę od tego, że nigdy nie miałam doczynienia z treningiem siłowym  chyba, że można uznać 4 kilogramowe ciężarki za trening siłowy - ale osobiście nie sądzę.

Dlaczego?

Przede wszystkim dlatego, iż przy treningu siłowym należy używać różnych ciężarów, tj. ciężarów o różnym obciążeniu, dostosowanym do poszczególnych partii mięśniowych. 

Już po pierwszym treningu siłowym wiedziałam, że to coś dla mnie. Zakwasy dzień po treningu, błogie uczucie zmęczenia i ogromna dawka pozytywnej energii chwile później jest niezastąpiona. 


Efekty treningu siłowego zauważalne były z tygodnia na tydzień. Zauważałam je zarówno na wadze (utrata 6 kg), w centymetrach (oj duuuuużo) ale i w samopoczuciu. Bardzo podoba mi się to, jak pięknie kształtuje się ciało dzięki ćwiczeniom siłowym. Gdy chudnie się dzięki diecie i ćwiczeniom aerobowym ciało nie nabiera w tak szybkim tempie porządnych kształtów, pomijając fakt, iż proces odchudzania przy tego typu aktywności fizycznej z biegiem czasu spowalnia lub całkowicie się zatrzymuje - tak przynajmniej było w moim przypadku. 

Najbardziej cieszą mnie zmiany, które zauważam w lustrze, tj. niemalże płaski, lekko wyrzeźbiony brzuszek o którym zawsze marzyłam. Z pośladków zadowolona byłam przed rozpoczęciem treningów siłowych, jednakże teraz ich kształt i jędrność znacząco wzrosły. Podoba mi się również zmiana wyglądu moich pleców - tłuszczyk się brzydko nigdzie nie odkłada plus powoli dochodzi lekkie wyrzeźbienie – cudo!


Dla przypomnienia trening siłowy przeprowadziłam zgodnie z poniższą rozpiską:
trening zaczerpnięty z portalu sfd.pl


1. Rozpiętki na maszynie

2. Wyciskanie sztangielek na ławce skośnej

3. Przyciąganie drążka wyciągu górnego do klatki nachwytem

4. Wyciskanie sztangielek siedząc

5. Prostowanie tułowia na ławeczce

6. Uginanie ramion ze sztangielkami

7. Prostowanie ramion na wyciągu

8. Prostowanie nóg siedząc

9. Uginanie nóg leząc

10. Przywodziciele

11.Odwodziciele

12. Wspięcia na palce siedząc


Trening siłowy wykonywałam 3 razy w tygodniu,  pozostałe dni przeznaczyłam na trening aerobowy, ostatnimi czasy głównie interwałowy. Oczywiście nie zapominałam o jednym dniu wolnym od ćwiczeń potrzebnym na regenerację mięśni i stawów.  

ZATEM…

Jeśli nadal zastanawiasz się czy trening siłowy jest dla Ciebie, to mogę Ci z ręka na sercu powiedzieć, ŻE JEST! Jest dla Ciebie bez względu na wagę oraz płeć, jednak pod warunkiem braku zdrowotnych przeciwskazań do jego wykonywania. 



Mam nadzieje, że przed ślubem uda mi się jeszcze opisać na blogu trening siłowy SPLIT, który wykonuję obecnie.


Do ślubu pozostały niecałe 4 tygodnie – nie stresuje się, czekam z uśmiechem na ten dzień i jestem pewna, że jeśli nawet pojawi się stres, to będzie to bardzo pozytywne uczucie :) 


W związku z brakiem czasu nie gniewajcie się, że tak rzadko piszę, ale inaczej się nie da. Praca, życie codzienne, treningi i przede wszystkim przygotowania do ślubu to i tak bardzo dużo, niestety doba nie chce mi się wydłużyć jak za pociągnięciem magicznej różdżki, a mogłaby… 


Trzymajcie się, ćwiczcie i cieszcie się piękną pogodą! :)

ps. zdjęcia teraźniejszej sylwetki pojawią się, ale jak pisałam potrzebuje troszkę czasu. Ślub to dla mnie teraz priorytet. Najprzyjemniejszy w życiu!:)

23 komentarze:

  1. Ja jak na razie muszę pozbyć się tłuszczu więc ćwiczę cardio. Może później spróbuje te siłowe.
    Nic dziwnego że nie masz czasu przed tak wielkim dniem jest masa roboty. Na pewno nikt się nie gniewa :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tłuszczyk również spada, napisze więcej - spada ze zwielokrotnioną siłą, trening cardio można bezproblemu łączyć z treningiem siłowym z bardzo pozytywnym skutkiem:)

      Usuń
  2. bardziej przemawialoby do mnie gdybyś pokazala foty przed i po.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdjęcia teraźniejszej sylwetki pojawią się, ale jak pisałam potrzebuje troszkę czasu. Ślub to dla mnie teraz priorytet. Najprzyjemniejszy w życiu!:)

      Usuń
    2. a na chwilę obecną zapraszam na wcześniejszą metamorfozę http://badzfit.blogspot.com/2013/02/moja-metamorfoza-zdjecia-porownawcze.html :)

      Usuń
  3. Kusisz tym treningiem siłowym :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o to chodzi :) polecam z całego serca!:)

      Usuń
  4. Zachęciłaś mnie jeszcze bardziej:)

    Jakiego typu cardio i interwały wykonywałaś?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale fajnie, że spodobał Ci się trening siłowy!! Tak trzymaj!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest na chwilę obecną moim ulubionym treningiem:)

      Usuń
  6. a gdzie zdjecia poronacze? byloby bardziej zachecajaco! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapraszam do przeczytania ostatniego zdania w poście...

      Usuń
  7. przylaczasz sie do 5 edycji maratonu treningowego blogerek z fitwithme? :)
    szczegoly tu

    http://www.mokah-blog.blogspot.com/2013/07/5-maraton-treningowy-blogerek-zamien.html

    pozdrawiam cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
  8. co do zdjęć to zobaczycie w swoim czasie a ja jako najbliższy i bardzo dokładny obserwator autorki (narzeczony) potwierdzam że efekty są bardzo pozytywne:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Potwierdzam, trening siłowy świetnie buduje sylwetkę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mogę potwierdzić. Siłownia to super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeżeli dla Ciebie 4 kg obciążenia to nie trening, to z jakimi ciężarkami ćwiczysz? Ja dopiero zaczynam, i np. na biceps na rękę mam ok 2,5 kg na sztangielek i jak dla mnie to sporo... Przy końcu serii ostatnie powtórzenia do latwych nie należą.

    OdpowiedzUsuń
  12. hmm :) też zaczęłam ten trening siłowy + dołączam do niego krótki abs na końcu, jeszcze nie zakończyłam 2 tygodni, ale jestem mega zadowolona, ćwiczenie nie są skomplikowane, ale jest moc i już po takim czasie widzę efekty (nie wiem, może mam urojenia:D). też chętni bym zobaczyła jak wyglądasz po tych 8 tygodniach, jeśli będziesz miała czas - wstaw fotki. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. a jest może gdzieś umieszczony i pokazany ten trening siłowy bo bardzo chciałabym z niego skorzystać, ale nie dokładnie wiem jak dane ćwiczenia trzeba wykonywać ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. proszę skorzystać z atlasu ćwiczeń na portalu sfd :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...