środa, 6 marca 2013

Co jeść i pić by szybciej chudnąć? cz. 2 - przyspieszamy metabolizm


Jesteśmy już o krok od wiosny, przed nami gorące lato
Dla każdego jest to dobry moment by zawalczyć o swoją nową, zgrabną figurę


Jak wspomniałam w poprzednim poście tutaj , aby podkręcić metabolizm, należy skupić się na budowaniu tkanki mięśniowej oraz na ćwiczeniach cardio (aeroby). 
 
Dziś dowiemy się, jakie dietetyczne sposoby należy wdrożyć w życie, by nasz metabolizm był na najwyższych obrotach !

Jeśli teraz zawalczymy o „podkręcenie” przemiany materii – wygraliśmy. Lato jest nasze !



PIJ WODĘ

Aby spalać kalorie, organizm potrzebuje wody. Nawet umiarkowane odwodnienie spowalnia metabolizm, czyli spalanie kalorii. Pamiętaj o tym, że warzywa i owoce są równiez dobrym źródłem wody, która pomaga utrzymać metabolizm na wysokim poziomie. Wypijaj dziennie minimum 1,5 litra wody.


 

JEDZ CZĘŚCIEJ, a MNIEJ

Jedna ważna sprawa – nie chodzi o jedzenie częściej - więcej, a częściej w mniejszych ilościach. Spożywając duże posiłki z długimi przerwami między nimi, spowalniasz metabolizm. Jedząc mniejsze porcje, ale co 3-4 godziny przez cały dzień, utrzymujesz metabolizm na podwyższonym poziomie.

Najlepiej jeść pięć posiłków dziennie, co 3-4 godziny.


PRZYPRAWIAJ JEDZENIE

Ostre przyprawy podnoszą tempo przemiany materii.
Ostro doprawione potrawy potrafią przyśpieszyć przemianę materii nawet o 23 procent! Nie żałuj więc sobie np. papryczki chili.

JEDZ BIAŁKO

Organizm zużywa więcej energii na strawienie białka niż tłuszczy czy węglowodanów. Pomaga budować mięśnie, nie tuczy i wspomaga odchudzanie. Wzbogać dietę o dobre źródła białka - chudą wołowinę, ryby, pierś kurczaka, indyka, orzechy, jaja i produkty mleczne.


Uwaga !!! Nie wprowadzaj diety wyłącznie białkowej (przykład – dieta dr Dukana) dieta białkowa obarczona jest wieloma wadami. Powoduje m.in. zakwaszenie organizmu, nie zapewnia pełnego pokrycia zapotrzebowania organizmu na witaminy i mikroelementy. Powoduje także kłopoty z wypróżnianiem.

 PIJ CZARNĄ KAWĘ

Kawa nie tylko dodaje energii, ale i przyspiesza metabolizm. Dlatego jeśli jesteś amatorem kawy, nie ma powodu, abyś miał jej sobie odmawiać (odmów sobie dodatku w postaci cukru i śmietanki).


PIJ ZIELONĄ HERBATĘ

Zielona herbata zawiera kofeinę i katechine - substancje podnoszące tempo metabolizmu. Picie zielonej herbaty potrafi na kilka godzin dziennie przyspieszyć przemianę materii aż o 17%. Natomiast picie 3-4 filiżanek zielonej herbaty dziennie, pozwala spalić o 50 kalorii więcej każdego dnia.

PIJ ZIMNE NAPOJE

Organizm aby podwyższyć temperaturę ciała musi się napracować, czyli spalić kalorie. Pomogą mu w tym zimne napoje. Pięć lub sześć szklanek zimnej wody na dzień, pomogą spalić dodatkowo 10 kalorii dziennie


i przede wszystkim

UNIKAJ DIET CUD I GŁODÓWKI
Każda dieta, której zapotrzebowanie dzienne nie przekracza 1000 kcal spowalnia metabolizm! Stosując ją chudniesz, ale z masy mięśniowej, a tego chyba nie chcesz, im mniejsza masa mięśniowa, tym niższe tempo metabolizmu. Skutek? Ciało, które spala mniej kalorii i szybciej gromadzi tłuszcz.

Wszystkie diety cud oraz głodówka, spowalniają metabolizm i sprawiają, że organizm odkłada tłuszcz. Co więcej, po takich dietach występuje zazwyczaj efekt jojo, a organizm jest wyniszczony.


CIEKAWOSTKI









Wszystkie powyższe dietetyczne sposoby na przyspieszenie metabolizmu, to tylko małe kropelki…

ALE

Jeśli połączymy je z prawidłowo dobraną dietą i aktywnością fizyczną


pomogą nam osiągnąć oszałamiające efekty.  

Wymarzona sylwetka to droga do której warto dążyć codziennie! :)


28 komentarzy:

  1. Codziennie dążę i mam nadzieję, że wreszcie do tej wymarzonej sylwetki dotrę! Do wszystkich wskazówek się stosuję oprócz picia czarnej kawy - nie pijam jej w ogóle :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja również kawy nie piję, jakiejkolwiek kawy, nigdy nie lubiłam i chyba już nie polubię;)

      Usuń
  2. Jak zwykle wszystko świetnie podane w pigułce!

    OdpowiedzUsuń
  3. najlepsze posty tylko tutaj :D:D super jest ten Blog:) codzienna lektura to obowiazek:) cąłuję administratorkę:):*:**:*:*:*:

    OdpowiedzUsuń
  4. Duużo cennych informacji :)

    OdpowiedzUsuń
  5. stosuje się do większości ! super wpis, Ale jedno troszkę mnie zastanawia.. gdzieś czytałam ze japonki nie pija zimnych napojów tylko cieple bo według nich ciepło poprawia trawienie czy metabolizm...juz nie pamiętam dokładnie. Ja jem dosyć duże porcje i nie pije wody tylko cieple herbaty ziołowe i zielone i mam bardzo dobry metabolizm, A może każdemu służy cos innego. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wg jilian spożywanie kawy nie jest takie dobre.nadużywanie jej powoduje pobudzenie i uszkodzenie gruczolu nadnerczy,działcenie układu odpornosciowego ulega zahamowaniu nadmiar kortyzolu pobudza apetyt i sprzyja odkładaniu sie tłuszczu na brzuchu..itd...genialna ta książka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie to dobra wiadomość - nie lubię kawy :):):)

      Usuń
  7. Wypiłam dziś czarną kawę, przed chwilą wielki kubek zielonej herbaty, zjadłam kotlety sojowe przyprawione curry..noo..metaboliźmie, up!:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w górę, w górę - tej wersji się trzymamy;)

      Usuń
  8. bardzo cenne uwagi:) i porady:) Piję codzienie zielonę herbatę i dużo wody:) od kawy się odzwyczaiłam bo przechodzi mi tylko przez gardło;p;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja zieloną herbatę uwielbiam:) piję spokojnie 3-4 filiżanki dziennie:)

      Usuń
  9. Myślę, że ciepłe napoje działają podobnie do tych zimnych, bo organizm wykorzystuje także energię do schłodzenia. Zresztą czytałam kiedyś na ten temat artykuł :)
    A post bardzo rzeczowy i z pewnością przyda się wielu osobom.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również myślę, że tak właśnie jest:)

      Usuń
  10. WOW! Jak zobaczyłam kilka notek niżej jak się zmieniłaś to zaniemówiłam! Gratulacje i dziękuję, bo bardzo mocno mnie zmotywowałaś, zabieram się za lekturę bloga :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się ogromnie :) i dziękuję za te słowa!:)

      Usuń
  11. Jestem pod ogromnym wrażeniem Twoich postów, są bardzo pozytywne i motywujące! Lubię to! pozdrawiam i obserwuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. cieszę się, że podobają Ci się moje wpisy:)

      Usuń
  12. Świetny post! Staram się wszystkie te punkty wdrażać :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja wdrożyłam wszystkie, poza kawą - jej nie lubię:)

      Usuń
  13. Super wszystko opisane :) muszę zrzucić z 10 kg do wakacji , wierzę że się uda :) pociazowy brzuszek nie chce zejść :(( cwicEnia odpadają , po cesarce wszystko nadal boli ale zaczynam się brać za siebie !:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czarną kawę piję, zielonej herbaty nie lubię - zamiast piję sporo wody niegazowanej i świeżo wyciskane soki warzywne;) i metabolizm nabiera rozpędu:)))))

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetna kompilacja - zwięźle i na temat!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...